Ulbjerg Gymnastikforening

Ulbjerg Gymnastikforening er en aktiv forening med ca. 330 medlemmer i alle aldre. Vore medlemmer kommer fra et stort opland. Ulbjerg Gymnastikforening  træner primært i lyse og venlige rammer i Ulbjerg Kultur-og Fritidscenter.

Foreningen tilbyder sjov og udfordrende gymnastik til alle aldersgrupper. Vi har tilbud om bevægelse  fra “vugge til grav”, og vi  udvider løbende vores kursustilbud. Gymnastikforeningen har  cirka 50 frivillige, som bakker op om foreningens aktiviteter som medlem af Team Frivillig, som instruktør eller som bestyrelsesmedlem.

Ulbjerg Gymnastikforening har en stærk lokal forankring. Vi har mange fine traditioner, blandt andet indmarch med fane og fællessang til vores årlige forårsopvisning. Vi har den holdning at tradition og fornyelse skal gå hånd i hånd. Vi værner om vore traditioner, samtidig med at vi til stadighed udvikler os. Vi synes det er spændende at kunne præsentere det nyeste indenfor gymnastik og fitness til både børn, unge og voksne.

Ulbjerg Gymnastikforening er medlem af DGI. Vi samarbejder tæt med DGI omkring afvikling af kurser i UKFC. Vi henter hjælp til bestyrelsesarbejdet gennem DGIs tilbud blandt andet Conventus. Vi benytter desuden DGIs brede kursusudbud til vore instruktører og bestyrelsesmedlemmer.

Foreningen har en lang række samarbejdspartnere, som gør det muligt for os at holde foreningen i god form. Vi ser os selv som en del af et aktivt lokalsamfund og samarbejder på kryds og tværs med  børnehave, SFO, skoler, virksomheder og de øvrige lokalforeninger.